samedi, mars 21, 2020

TREKING MESTIA-USHGULI (Svaneti, Georgia) (estiu 2018)

El que havia de ser un trek d'aclimatació per fer el Tetnuldi i el Kazbek, va acabar sent el més bonic del viatge, ja que ens va entrar mal temps i no vam poder fer cims.
És un treck molt i molt recomenable i adaptable a tots els nivells.

Com a logística vam fer 2 dies a Tbilisi, i després autobus fins a Mestia.
De tornada, taxi a Mestia i bus de tornada fins al Kazbek, on vam alguna excursió recomenable pero amb molta pluja, i després a Borjomi on vam poder alguna excursioneta mes, a part d'anar a visitar un poblat antic ficat en unes coves.(molt interessant i curiós)
Menjar el vam anar comprant a poblets, cal vigilar, ja que la majoria dels poblets no tenen res de menjar.

Etapa1 Mestia- Tsvirmi

Distancia: 24 km
Desnivell:1200m positius
Punt mes alt:  Hatsvali (1900m)

Nosaltres vam fer una variant molt més vistosa, que feia tota la carena, desde Mestia fins a Tsvirmi passant pel Hastsvali.
La ruta normal segueix el riu i s'uneix a la segona etapa. Val a dir que anar pel riu és més fàcil de fer, pero que anar per la carena et permet adquirir unes panoràmiques precioses del massís del Ushba, i el massís del Tetnuldi.

Etapa2 Tsvirmi- coll de Chkhutnieer 2700m

Distància: 30km
Desnivell:  1800m

Etapa preciosa, sobretot la segona meitat quan deixes Haddishi i entres en una vall preciosa, verda amb flors i planera. Vas seguint el riu fins quasi fins a la glacera.
Al final has de creuar el riu, pots fer-ho amb uns cavalls o caminant. Depent de la resistència al fred que tinguis.
La distància és curta, i pagues bastant, peró l'aigua ve directe de la glacera.
Hi ha molta gent que dorm abais a uns prats abans de creuar, nosaltres vam dormir sols a dalt la carena.(coll)

Etapa 3 Coll Chutnieer- Ushguli

Km:20km
Desnivell: 800m positius 1800 negatius

Nosaltres vam seguir el camí normal anant per Kaal i després pista molt transitada i perillosa fins a Ushguli. Hi ha un corriol que saltant per un coll a 3000m et saltes la carretera i arribes a Ushgulli des del peu del Shkhara.(5000m)
La etapa és molt bonica segueix una pista amb prats verds de fons que baixa fins a Kaal. Allà arribes a Ushgulli el final del Treking