samedi, août 15, 2009

tour del monblanc

tour del montblanc(juliol 2009)

1er dia les houches- refugi de la balme

Després de sortir de barcelona el dia 1 i anar fins a chamonix a dormir i fer una mica de turisme varem anar a dormir en una gite d'etape a chamonix mateix i el dia següent a primera hora vam agafar el cotxe i ens vam dirigir al principi de la nostra ruta és a dir Les Houches.(allà deixariem el cotxe durant tota la ruta).
El cami començava amb una forta pujada per unes pistes d'esquí, un cop al coll baixaves altre cop, però aquesta vegada a la població de les contamines, des d'on seguint les marques anaves enfilant una vall llarguissima passant per poblets(que acabaria el dia següent amb el coll de la croix de bonhomme) el nostre destí va ser un refugi anomenat La Balme. Es tracte d'un bonic refugi amb vistes al Mont Tondu(3196m) s'ha de dir que durant tot el dia em borejat el dome du goutier i l'aguille de bionnassay(amb els seus respectius glaciars)

2on dia refugi de la Balme-refugi des mottets

Al segon dia varem sortir d'hora del refugi de la Blame i varem pujar al col de la croix du Bonhomme lloc on varem agafar una variant i varem anar al col des Fours des d'on es podia pujar a la tete nord des fours, des d'aquí varem fer una forta baixada fins a la ville des glaciers des d'on haviem d'enfilar la pujada al col de la Seigne(frontera d'italia i frança) però al final la nostra fatiga degut a la forta baixada i pujada varem dormir al refugi des mottets.

3erdia refugi des mottets-cormayeur

El dia següent varem pujar al col de la Seigne i varem baixar fins al lac combal on varem realitzar una fort pujada que ens duia a un mirador espectacular(combe des vesses) del montblanc i tot el seu massis. després el cami planejava amb tendencia a baixar, fins arrivar a la maison vielle(just al costat del montchetif, que es una petita muntanya sobre de cormayeur, però visible des de tota la vall) un cop alla varem baixar per unes pistes d'esquí fins a Cormayeur, on per cert varem buscar algun lloc barat on dormir i no en varem trobar(l'únic que varem trobar va ser una pensió a 25 euros la nit). Les vistes durant tota la ruta són increibles de les aguilles de Peuterey.

4rt dia cormayeur-refugio Helena
El dia següent va ser un dia tranquil només haviem de fer una pujada que anava al refuggio Bertone i una altra pujada final curta fins al refuggio Helena, la etapa és molt llarga però és un balcó espectacular de les grans jurasses per al final arribar a un refugi amb un glaciar a tocar. Val a dir que nosaltres varem cometre l'error de no pujar al refugi Walter Bonatti i varem baixar a la carretera que va al fons de la vall, així que ens varem haver de menjar un bon tros de carretera fins a arnuva.

5e dia refuggio Elena-la Fouly

Va ser l'últim dia de la nostra ruta varem pujar al col de grand Ferret i varem baixar per la vall suissa fins a la fouy, varem decidir acabar aqui la nostra ruta, ja que en aquest punt totes les guies recomanen agafar un autobús fins a Champex per tornar a caminar alla i fer 1 o 2 dies mes fins a chamonix(nosaltres no teniem més dies i ja coneixiem la cara N del massís.