mercredi, novembre 09, 2016

Montrebei BTT

1er dia via ferrata de Corçà

En aquesta aventura m'acompanya en Noé un vell company de sortides

Havent dinat hem sortit de Barcelona amb la furgoneta i hem agafat la carretera durant 3hores fins al poble de Corçà una petita vila al costat d'Àger(zona coneguda pel salt amb ala delta). Des de Corçà hem enfilat una carretera molt estreta fins a l'ermita

Al arribar a Corçà hem vist que encara ens quedaven 2h de sol, així que hem decidit agafar els arnesos i anar a fer la via ferrata dels teletubies.

Val a dir que és una via ferrata preciosa, però l’aproximació és força bruta, has de tirar bosc avall fins a trobar l'aigua del pantà de canyelles. Des d'allà vam descobrir que en realitat eren dues vies ferrates, una fàcil, la teletubies, i una difícil la Olmo-Soler. Després s'ajunten i fan els últims metres conjuntament.

En aquest cas jo vaig fer la fàcil i el Noé que per alguna cosa és més home que jo va fer la difícil. Van paral•leles tota l'estona i bona part del temps pots anar parlant amb l'altre, tot i així recomano que si alguna persona inexperta llegeix això no vaig per separat, nosaltres sabem el que ens fem.

La teletubbie transcórrer per una aresta interna a un torrent, mentre que la Olmo-Soler va per una aresta força més aèria i amb algun desplom que en 35 min donen temps de que acabis ben rebentat.

Un cop arribats a dalt de la via ferrata hem anat al cotxe i hem baixat a Corçà, on ens hem preparat un bon sopar i hem anat a dormir d’hora per tal d’estar frescos el dia següent ja que ens esperava un dia ben llarg.

2on dia Corçà-Coll d'Ares-montrebei-Corçà

Ens hem sortit a les 9 del matí després de preparar totes les bicis i la roba a portar en previsió a un dia amb molta calor i molt asoleiat.
jo recomano començar la ruta on hem començat nosaltres ja que així comences escalfant les cames fent 5km de baixada suau. Si ho fessis al revés amb tot el sol tindries ganes d'arribar i aquest tram no el disfrutàries.
Doncs dit i fet hem anat fins a Àger on hem enfilat una carretera que pujava durant 20km, fins al coll d'Ares. Val a dir que en tot moment hi han unes vistes excepcionals de l'esplanada on queda el poble d'Àger.
Un cop al coll hi trobem l'observatori astronomic on fan visites nocturnes per explicar el firmament. Des d'allà vàrem començar a baixar cap a l'altre cantó,però com que teniem ganes de fer una mica de trialera(que per això haviem portat les BTT), vàrem agafar el GR que portava directament fins al poble de